In de meeste apotheken verloopt de communicatie met de klanten/cliënten en de apothekersassistenten voor 95% aan de balie. Dit betekent dat iedere medewerker wordt afgerekend op zijn of haar communicatieve vaardigheden. De manier waarop de boodschap gebracht wordt is van grote invloed op de waardering van de klant. Het is daarom van belang dat iedere medewerker blijft ontwikkelen op dit gebied. De communicatieve vaardigheden liggen niet alleen onder de loep. Vrijwel elke patiënt ervaart de wachttijden in de apotheek als een erg vervelende bijkomstigheid. Waarom doet men er zo lang over om een doosje te pakken en een sticker te plakken? Kan dat niet anders?

Via Northeast zijn verschillende trainingen te volgen op het gebied van communicatie aan de balie en onderling. Processen verkorten en kijken hoe het sneller kan? Lean is een uitstekende methode die u kunt toepassen om samen met uw collega's de wachttijden in de apotheek te verkorten.

Deze trainingen in deze onderwerpen zijn te volgen voor alle medewerkers in de apotheek en worden op locatie verzorgd. Voor apothekersassistenten is er ook een individuele training te volgen een aantal keren per jaar. Voor meer informatie kunt u contact opnemen. Wilt u gratis tips ontvangen meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.

Communicatietraining:

Zelfbewust optreden aan de balie. Deze in-company training is bedoeld voor een samenwerkend team assistenten eventueel met apotheker / leidinggevende samen (kaof 12,5 pnt) 3 dagdelen. We geven u graag meer informatie over deze training.

Klantgericht adviseren. Deze in-company training is bedoeld voor een samenwerkend team assistenten eventueel met apotheker / leidinggevende samen (kaof 17 pnt) 4 dagdelen. We geven u graag meer informatie over deze training.

Agressie voorkomen aan de balie. Deze training heeft veel van de training zelfbewust optreden aan de balie. Met een open inschrijving is deze bedoeld voor individuele assistenten. In de agenda kunt u zien wanneer deze gepland staat.

 

Informatie per e-mail ontvangen?